søndag 14. august 2011

Vips–så var sommeren over for denne gang

Jeg har vært i hverdagen ei stund nå og jeg synes det er litt vemodig at sommeren er på hell. “Vi “ les Mannen i huset har jobbet i hele sommer og det har forsåvidt vært like greit for været har ikke vært mye å skryte av.

Men når været svikter så går strikkepinnene desto raskere:-) Alt som ble påbegynt før sommeren er ferdig og kommer etterhvert. Sommerens store prosjekt har vært en Fanagenser med rund sal. Et mønster jeg falt pladask for, men hva skal vel en dame midt i varmen med en ullgenser? Heldigvis takket mora til prisessene ja, og den er straks i posten. Bildene er tatt før den var helt ferdig og er ikke dampet
DSCN1556

Fargene heter lyng og den er like flott som røsslyngen som var i full blomst da vi forlot hytta.
DSCN1559

Her prøver jeg å få vist fram salen………. fargene ser litt glorete ut på dette bildet, men det er de altså ikke.

Mønster: Fanagenser med rund sal
Design: Sandnes
Garn: Sisu
Pinner: 3,0

Det må ha vært en relativt fuktig sommer her hjemme også for blomsterkassene har jeg vel aldri sett så frodige. Hver kasse består av 3 potter med surfiner i fargemiks og nå er det bare å håpe at det ikke kommer en storm og tar med seg hele greia.DSCN1524

Ønsker alle ei fin uke og krysser fingre og tær for at vi får en høst vi fortjenerSmilefjes som blunkerKlem fra Sidsel

16 kommentarer:

Misemor sa...

Velkommen fra feriemodus til bloggemodus. Så fin den fanagenseren ble, på det øverste bildet er vel fargene sånn noenlunde riktig vil jeg tro? Og du verden for en blomsterprakt!!! Flott, altså.
Klem fra meg. =)

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig flott genser og nydelige blomster:))

Tovepia sa...

Virkelig fin Fanagenser, nydelige farger!
Denne sommeren blir husket som den dårligste på mange år, kald og våt. Dere må avlegge hyttelandet vårt et besøk til neste år, da blir det sommer vettu;)
Litt av en blomstring hos deg, det var det da jeg forlot hytta også, utrolig;)
Hils i heimen;) Klemmings;)

ANNEPÅLANDET sa...

Det var fin genser! Har sett på den jeg også. Og så flott blomsterprakt! Mine kasser har bare regnet bort de.

Ha en fin uke!

Anonym sa...

Åh, den var fin! Har ikke sett fana med rund sal,, kanskje det var noe...

Kjenner strikkelysten har meldt seg. Det er nok høsten som setter sitt preg :).

Greta sa...

Hei hei, så kjekt å sjå deg. Ellerg innlegget da :0). fikk jo ikkje sett heile deg.
Flott fanagenser. har hatt lyst til å strikke fanagenser, men monterer ikkje med symaskin. No kan eg kanskje få laga meg ein eg og viss det finnes emd rund sal. jippi .

for noen vakkre blomsterkasser. Dei falt eg heilt for . til å verte i godt humør av å sjå slike.
Ha ei fin uke du og. klem

Anita Tørmoen sa...

Så vakker genser du har strikket:)

Ruths datter sa...

Nydelig fargemiks i blomstringa her. lekkert. Den fiine genseren da. Eia var den min. Likte såå godt den halsen og skuldrene. Flotte farger også. Tynt og fint garn. Sisu er bra. Du er bare så flink.
Klem

Petrinetrollmor sa...

Flott gensar med tøffe fargar !
Herlig blomsterprakt, det er nesten slik ein kunne tenkt å putta dei inn i bilen sammen med resten av ferie-flyttelasset. Men det er vel lettare å slå på pcn og nyte dei der.

Ja, det er litt vemodig når sommaren er på hell, men eg likar så godt hausten, eg :)

klem frå Petrine

Havfruen sa...

Stilig genser:) Til og med jeg vet om Fanamønsteret:)
Nydelige blomster:)
Grattis med Gubben i dag.....vi reiste fra hyttebygda i dag...det plaskregnet.
Nå er ferietiden over....
Klemmings:)

Knutine sa...

Flott genser,tror ikke jeg har sett fanagenser med rundfelling før.Artig variant.
Du har noen nydelige surfiner,
Mine er fine bare på den ene siden.
Det har vind og mye regn i sommer sørget for.
Men håper på noen fine dager nå,så har vi glede av de litt lenger.

Ha en flott kveld.

Mvh Wenche

Vilma sa...

århhh smuk genser :-) Glæder mig til at se dit tæppe Sidsel :-))

Lisbeth, strikkemasker sa...

Flott genser, jeg har såvidt begynt på en sånn. Blå og hvit. Liker den runde salen så godt, men tror det er lenge til den blir ferdig.

"Romfortrivsel" sa...

Nydelige, frodige blomster!
Og så Fanagenser! Min mor strikket en til meg da jeg dro ut for å studere som 19 åring. Datteren min bruker den nå. Det er hyggelig. Særlig siden jeg kommer fra Fana;)

mimouna sa...

Så fin Fanagenser. Artig å se den med rund sal. Og røsslyng er flott, både planten og fargen. :)

For noen frodige blomsterkasser du har, de bugnet jo over. Nydelig!

LovisaTendensen sa...

Flotte farver på både genser og blomsterkasse. Morro med tradisjonelle ting i nye former ;))