lørdag 12. november 2011

Ta seg vann over hodet

Først og fremst må jeg takke for mange morsomme kommentarer til mitt forrige noe “fuktige” innlegg. Tullet tok litt av, men nå er jeg meg selv igjen:-)

Vi bor dessverre langt unna våre barnebarn, men selv om avstanden er stor så er tankene hos dem ofte. Det nærmer seg jo advent tida går fryktelig fort, og jeg fikk en lys ide……… ja det går an å bli litt redd når jeg får slike ideer……..
Hva om jeg laget en adventskalender til hver av prinsessene? Som tenkt så gjort, shoppingen var egentlig helt grei selv om det ble mange turer til butikken. Så skulle det pakkes inn 24 x 3 er faktisk 72 pakker pes å stønn. Underveis følte jeg nok at jeg hadde tatt meg vann over hodet, men jeg kom i mål. Innholdet skal jeg ikke røpe, men alt er garantert godterifritt.

DSCN1631

Nå er det gjort og jeg tenker det er helt greit at det er 1 år mellom hver jul. Selvfølgelig er det noe hjemmestrikket og jeg våger å røpe den gaven. Dette er jo faktisk en strikkeblogg.Tovete Blåfjellvotter strikket i Blåfjellgarn som damen sa var det samme som Fritidsgarn. Jeg syntes det virket tynnere og løsere, men det tovet kjempebra.

DSCN1618

Dette skal liksom forestille Blåfjell………….

Adventposene er ferdig fylt opp og det er bare å hoppe rett over på julegavene – hektisk gitt:-)

DSCN1633

Ønsker dere alle en trivelig lørdagskveld. Her i huset er det pakkefri sone i kveld…….

Klem fra Sidsel

12 kommentarer:

Tovepia sa...

Dette synes jeg er så koselig; jeg laget i fjor, og er ferdigkjøpt i år også;)..men jeg går ikke for hele 24 gaver:O)
Nydelig farge på vottene, blått er flott!
Her blir det kanskje vann i kjøkkenspringen i løpet av helga, og vindusforinger m.m....det eter på seg;)
Hils i stua, og klemmings fra meg..i stua:)

Vilma sa...

Uha , du har haft travlt :-) Nyd din lørdag aften..uden pakkeri !!

klem Vilma

Havfruen sa...

Jøsses!! Imponert!! Jeg har så langt bare tenkt tanken.....
Stilig blåfjell:))
Gleder meg til julemessa i bygda kjenner jeg....noen må kjøpe håndarbeide vettu....
Fin kveld i stua:))

Bodil sa...

Litt av ein jobb du har hatt her, men det er vel tre prinsesser som blir hoppande glade tenkjer eg :) Ha ein fin kveld :)

Petrinetrollmor sa...

For ei Bestemor !!!! Slik vil eg også bli !!

klem

Greta sa...

Det er ikkje dårlig å lage adventskalender til bb sine. vi har vore så heldige å fått låne våre to bb fra torsdag til i morra. Litt langt vekk våre og, men ikkje verre enn att det er mulig å kjøre og hente dem og tilbake på ein dag.. Ha ein flott søndag og ei god ny uke. klem

ANNEPÅLANDET sa...

Superbestemor!
Har lyst på blåfjellvotter selv jeg...
God søndag!

Livet i Nord sa...

Tenk å ha ei så grei bestemor da!-så heldige prinsessene dine er!! Den der jobben hadde ikke jeg orket!
Kjempelurt å bruke slike dekorative poser da!!
Jeg synes toillhøneinnlegget ditt var kjempemorsomt. Vi trenger jo litt artigheter også her i bloggland:))
Klem og en fin søndag til deg!

Misemor sa...

FOR en JOBB du har gjort! Puh...
Skjønner godt at du har gitt deg selv pakkefri!!!
Deilige blåfjellvotter! Trodde de skulle strikkes av dobbelt tynt garn jeg... Men det finnes vel flere oppskrifter.
Ha en fin kveld, klem ToneB

strikkedilla sa...

Så fantastisk bestemor. Heldige dine barnebarn. En slik kalender og omtanken bak gleder nok de små like mye og om ikke mer enn pakken på julaften.

karna sa...

Så heldige prinsessene er, og så flink du er med pakkesanger ,-)

Vilma sa...

Hej Sidsel

Ejjj altså , hvor morsomt , jeg strikker også på flag votterne , vi følges åbenbart ad hvad angår tæpper og votter :-))))