tirsdag 18. desember 2012

It's a mans world.....

Ja, dette er mannfolksokker:-) Surt er navnet og det er ikke fordi mannfolksokker lukter surt, neida, de har fått gudenavnet Surt. 


Og for de av oss som ikke er oppdatert på denne typen guder så forteller Bittami at Surt var ildens hersker.


Han skulle også vokte Muspelheim og Surt ender også Ragnarokk ved å sette fyr på alle de 9 verdener.


Så da vet vi det og trenger ikke å lure mere på hvem som gjorde det. Takk og pris - det falt en stor bør fra mine skuldre:-)))
Mønsteret er (som alle Bittamis mønstre) flott. Resultatet er tøffe elastiske sokker som av en eller annen grunn ser mandig ut. 

Mine er strikket i Fabel og de grå tynnere enn de sorte.- det skyldes nok fargen - men like irriterende. 

Adventstida er snart over og jeg er litt stresset fordi vi har et bad som ennå ikke er ferdig og de første julegjestene kommer på lørdag....... blir det ingen annen råd så får vi gå ut å rulle oss i snøen alle mann:-)

Ønsker alle som kikker innom en riktig GOD JUL!




10 kommentarer:

Tovepia sa...

Hoho..hadde det enda vært snø:))..blir en peeling også da, skjønner jeg;)
Blir bare imponert over sokkene dine! Kanskje jeg får sokkedilla et år jeg også...enn så lenge er jeg glad jeg får dem i gave..;))
Baker pepperkaker helt alene....ikke særlig artig, og de blir kjeeedelige...
Nyt kvelden, klem fra mæ;)

H. sa...

Har tilgode å strikke "voksen sokker" - kun babysokker.. men, vet mannen her i huset skulle nok gjerne hatt noe, så bør vel prøve en gang.

Uff, kjedelig med badet da..ennå noen dager til lørdagen, er jo fremdeles håp !

glad vårt gjestebad ble ferdig FØR jul !

Lykke til med badet.

Greta sa...

Hei hei vennen. Så flotte sokker. Du er flink med pinnen også ja. Og Bitta flink med mønsteret. Det blir det knall resultat av.
badet blir nok ferdig skal du sjå.
god jul til deg og dine også klem

LivM sa...

Fine sokker, og mannen som får dem blir nok varm både på føttene og om hjertet :-)

Ønsker deg en riktig God Jul!

Randi sa...

Finnes ikke noe bedre enn hjemmestrikka læsta (som tykke ullsokker heter her i Tromsø).
Håper for din del at badet blir ferdig i tide. En god varm dusj er litt mere fristende enn snøbading:)
Her nord har vi uvanlig lite snø, men av erfaring vet vi at det fort kan endre seg.

Ønsker deg ei riktig god og fredelig jul.
Klem fra Tromsø

Havfruen sa...

Imponert:) kan ikke skrive "ønske mæ" her da men kanskje Gubben ønske sæ? :-)
Kor dåkker strikke....
God helg og førjulsdaga:))

Knutine sa...

Hva skulle man gjort uten strikketøy? Og noen strikker midt i flyttesjauen også;-)
Har dempet tempoet noe,nå når juledagene nærmer seg.
Går fortiden til fysioter.og han snakker om oftere strikkepauser.
Da får jeg vel høre etter;-)
Har ikke planlagt å begynne på noe før i romjula.
Du får kose deg så godt du kan i disse travle tider.
Jeg har arb.helg så timene går..

Mvh Wenche

Bodil sa...

Riktig god jul til deg og, og takk for koseleg kommentar :) Heldig den som får så gode sokkar.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Riktig God Jul til deg og dine. Ingen fare med at noen fryser på beina hos deg iallefall. Og atpåtil flotte sokker. Her er de bare varme, ikke pene ;)

Gørill sa...

Ha en strålende fin julehøytid!
Heldige mottakere av mannfolksokker!