torsdag 21. november 2013

En Islender blir til

Jeg liker best å strikke småting som sokker og votter, men av og til hiver jeg meg på store prosjekter. Denne gang en islender til min kjære.

Dette er ikke 6års størrelse for å si det sånn, og egentlig litt kjedelig mønster å strikke. Spenningen kommer ikke før du skal montere. Plagg som skal klippes i blir gjerne liggende en stund før jeg tar mot til meg og setter i gang.

DSC_0019

Genseren er strikket rundt og det skal klippes opp for ermene. Først skal det sys sømmer rundt feltet som skal klippes opp, og her syr jeg både rett sømmer og siksak sømmer opptil flere ganger.

DSC_0022

Deretter er det tid for klipping og da er det ingen vei tilbake. Så er det bare å sy i armene og hver gang tenker jeg at dette gikk jo greit – hvorfor drøyde det så lenge……

DSC_0072

Fikk garn til overs og da ble det en lue også. Strikket i Smart og angrer kanskje litt på at jeg strikket den i superwash, men jeg er ikke klar for å strikke en ny akkurat nå.Smilefjes som blunker

Vinteren er kommet hit med litt snø og nesten 10 minusgrader. Veldig fint så lenge det varer for det er visst meldt varme og nedbør…..

Ha en fin reise mot helg, snart er det advent og det er ei kjempekoselig tid med levende lys og trivelig småhektiskTommelen opp

9 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Flott genser og lue. Denne er nok god å ha i disse dager, ja. Hva skulle man gjort uten ull??

Mira sa...

Så flink du er, superfin genser og lue.
Nå vil eg kikke mere i bloggen din for her var mye har lyst til å lage inspirasjon.
Ha ei fin førjulstid.

Klem,

Ruths datter sa...

For en flott genser. Du kor flink du er. jeg har aldri prøvd det der med klipping. Skal litt mot til.
Klem

ANNEPÅLANDET sa...

Veldig fin! Faren min brukte alltid islender som arbeidsgenser, og jeg får nostalgiske vibber hver gang jeg ser en.

Unknown sa...

Hei. så flott genser du ahr laga. Det er nifst med klipping og montering. Men sist eg prøvde var det verst før eg kom igang ja. Går greit om du er konsentrert og har tunga rett i munnen. Mene g foretrekker å slippe. Gjør det. Kvifor angrer du på garnvalget?
Eg ahr begynt med lys i kvar ein krok, men ellers får resten nvente til advent. det er virkelig ei koselig tid med masse varme inne og drittver ute. Ha ei super helg

Tovepia sa...

Klipping er noe herk, kjenner følelsen:)
Den ble rålekker, og lua ble virkelig prikken over i-en!!
Gubben her har en jeg strikket for flere år siden, så han får ikke genser med det første :))
Fått mi første kule av kuldeallergi, så varmegrader mottas med takk..;)
Nyt helga, klemmings;)

H. sa...

Kjenner meg igjen, med montering...men, det er kjedelig med sånn montering, sying og klipping...men, så blir det veldig fint når det er endelig ferdig !

Og jammen meg fikk han en lue også, heldig mann :)

God helg til deg og dine

karna sa...

Så fin genser, for et arbeid i ikke str 6 år. Og "dørstokken" er litt høg før en kommer i gang medmontering, men så går det greit. Koselig hekling og strikking hos deg å, ser at hender rører seg. Takk for hilsen! Jeg har tenkt meg som avsluttet i bloggverden, men så var den husken om når ting blir laget som tok meg inn igjen ;-)

Skautrollet sa...

Veldig fin genser. Jeg er glad i akkurat det mønsteret :)
Akkurat som du så liker jeg best småprosjekter, men av og til er det morsomt å strikke et større plagg.