mandag 17. februar 2014

OL – Norge i rødt, hvitt og blått

I disse OL-tider strikkes det til alle distanser. Jeg har styrt unna den ordinære OL-lua og har valgt en mer tidløs lue variant.
DSC00118 (1)

Dette er et gratismønster fra Du Store Alpakka, strikket i Sterk. Lua er fin, men den første ble litt for kort til hodene her i huset uten at jeg på noe sett og vis vil si at de er tjukke i hue:-)
Derfor måtte det bli ei lue til og her ble den ensfargede delen strikket lengre før fellingene startet.

DSC00121

Jeg har tidligere vært litt sportsidiot under slike arrangementer, men i år har det ikke vært slik. Kan ikke skylde på dårlig smøring - tror rett og slett jeg er gått litt lei av mentaliteten til de norske sportsjournalistene / lederne.

Til alle utøvere ønsker jeg fortsatt lykke til - måtte den beste vinne!

4 kommentarer:

H. sa...

Så fin denne patriot luen ble :)

Må vel innrømme, jeg følger ikke veldig mye med på OL - men moro er det lell når Norge tar GULL, da !

Barwitzki sa...

Tusen takk for mønsteret. Jeg er stor tilhenger... naturlig jeg må strikke.
Hilsen hjertelig.

Unknown sa...

Hei. Flotte luer på deg. Enig i at din var flottere enn den alle lager. Eg er sportsidiot i år. Liker Ol eg. Driter i juournalistene og følger medpå sporten. Men det er fordi eg ahr tid og det er fint å strikke til Ol-sendingene. Men når vi får besøk no til hgelga, da er ikkje Ol prioritet lengre. Ha ei fortsatt fin uke. klem

Tovepia sa...

Kjempefine lua..og mye finere enn OL-lua!
Har virkelig mistet sansen for OL æ å, så håpe dem legg det et anna sted enn Oslo..