onsdag 18. april 2018

Skedaddle sokker

Februaroppgave i alongen var en par sokker og for meg som er veldig glad i å strikke sokker var dette en kjærkommen oppgave.
Selve sokken var enkel med en flette midt bak. Garnet var av god gammel årgang, kjøpt i en fantastisk flott garnbutikk i Sioux Falls. Ikke et fornuftig kjøp...., og bare 2 nøster, men det holdt i massevis for dette paret.
Mønsteret er laget av Lena Gjerald det er godt forklart og det ble rett og slett et greit par sokker. Garnet heter Sausalito og her 80% merinoull og 20% nylon. Strikket på pinner 2,5.


3 kommentarer:

Gørill sa...

Nydelige sokker Sidsel :) Ja, sokker er artig å strikke, det liker jeg godt. Har begynt på en liten jakke fra en av Klompelompebøkene. Den har akkurat den samme fletten i raglanfellingen. Jeg elsker slike detaljer! Ha en fin helg, håper "sommervarmen" kommer hos deg også!

Barwitzki sa...

Veldig fin sokker med den fletter... jeg liker :-)))
Fin helg for deg. Her er så deilig været. Håper du få også...
Alt utenfor... helgen... jeg bruk det fine været (ikke mye på strikkefronten)
Hilsen fra Viola.

Bodil sa...

Flotte sokkar med fin flette. Og sokkar er det alltid bruk for. Ha ei fin helg :)